#}
  • Sie können sich hier registrieren, um Beiträge zu schreiben. Registrierte Nutzer können sich oben rechts anmelden.

Hirnmetastasen

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

  • Hirnmetastasen

    Meine Frau leidet an metastasierendem Brustkrebs mit Metastasen im Gehirn und im Rückenmark. Sie bekommt nun seit ca. 18 Monaten Chemos ( zuletztTopotecan ca 6 Monate, Thiotepa ca. 4 Monate).
    So wie es aussieht, ist zur Zeit keine Besserung der Beschwerden ( schlechtes Sehen, pelziges Gefühl in den Füßen ) sondern eher eine Verschlechterung festzustellen.

    Gibt es Erkenntnisse ob Temodal auch bei Brustkrebsmetastasen Erfolg bringen kann ?

    Wäre Glivec und Litalir eine Möglichkeit ?

    Welche Möglichkeiten kommen noch in Frage ?


  • RE: Hirnmetastasen


    Hallo Alf,

    ich bin nur Laie, habe aber mal über eine Exkollegin gehört, daß deren Tochter, 37,
    ähnlich schwer erkrankt ist. Bei ihr sind die Gehirnmetastasen verschwunden, da
    ihr Onkologe ihr ein Medikament (aus den USA?) verschrieben hat, das hier noch
    gar nicht zugelassen sein soll. Leider weiß ich den Namen nicht, habe auch jetzt
    keinen Kontakt mehr zu der Familie Frag doch mal den Onkologen.

    Kommentar


    • RE: Hirnmetastasen


      Wie Sie unten sehen, wird Temodal auch bei Hirnmetastasen geprüft.Die Zulassung erfolgte aber bisher nach meinem Wissen (nur) für rezidivierende Gliome. Als Einzelheilversuch kann man es sicher auch bei Hirnmetastasen einsetzen. Aber eine gesetzliche Kasse wird das kaum bereit sein zu bezahlen. Wunder wird man damit kaum vollbingen. Glivec geht nicht durch die Blut-Hirn-Schranke und ist hier nicht zu diskutieren.

      Future directions for temozolomide therapy.
      AU: Yung,-W-K
      AD: Department of Neuro-Oncology, University of Texas, M. D. Anderson Cancer Center, Houston, TX 77030, USA.
      SO: Semin-Oncol. 2001 Aug; 28(4 Suppl 13): 43-6
      AB: Although the initial indications of temozolomide (Temodar in the United States, Temodal globally; Schering Corporation, Kenilworth, NJ) therapy are for refractory central nervous system malignancies (anaplastic astrocytoma in the United States and Europe, glioblastoma multiforme in Europe), a number of clinical trials are planned or ongoing to evaluate the efficacy and safety of temozolomide in newly diagnosed glioma, oligodendroglioma, pediatric glioma, brain metastases, metastatic melanoma, and other systemic tumors. Also under investigation are modifications to the temozolomide dosing schedule, other routes of administration, and treatment regimens that include temozolomide in combination with other chemotherapeutic and biologic agents. Temozolomide has the potential to be a useful agent in the treatment of a variety of cancers. Copyright 2001 by W.B. Saunders Company.

      Temozolomide for treating brain metastases.
      AU: Abrey,-L-E; Christodoulou,-C
      AD: Department of Neurology at Memorial Sloan-Kettering Cancer Center, New York, NY 10021, USA.
      SO: Semin-Oncol. 2001 Aug; 28(4 Suppl 13): 34-42
      AB: The metastasis of solid tumors to the brain is associated with a poor prognosis despite aggressive treatment. Available treatment options are limited, as many chemotherapeutic agents do not penetrate the blood-brain barrier. Temozolomide (Temodar in the United States, Temodal globally; Schering Corporation, Kenilworth, NJ) is a novel chemotherapeutic agent with a good safety profile that crosses the blood-brain barrier and has shown activity against many human solid tumors. In two phase II trials of temozolomide in heavily pretreated patients with various solid tumor brain metastases, temozolomide was safe and generally well tolerated and showed clinical activity, with three partial responses and 19 disease stabilizations. Results of a third randomized phase II trial of concurrent administration of temozolomide and radiation therapy followed by adjuvant temozolomide therapy compared with radiation alone showed a higher rate of complete and partial responses (objective response of 96% v 67%) and significantly more complete responses (38% v 33%, P =.017), primarily in patients with newly diagnosed brain and lung metastases. Copyright 2001 by W.B. Saunders Company.

      Kommentar

      Lädt...
      X